2008-04-06












Kräktes på en son, väcktes av en dotter
Vill du dricka te med mig frågade modern
Varken pensel eller gitarr kunde hjälpa mig nu
Jag var full

Dansar till trummor, dansar till gitarr
Sjunger med hjälp av brännvin
Månen ger mig sken, dansar naken nu
Med pungen mot min hud sjunger jag

Ligger här ensam så fruktad och stor
Jag längtar efter en lillebror
Någon att se ner på, någon att lära
Någon att visa denna värld

Ensam söker jag min egna värld
Denna världen är mindre än mig
Söker liv i folk och flärd
Söker en som dig

Pissade i en pöl bad en tyst bön
Om att livet skulle vända nu
Mår du bra av en fet lön
Som du tömmer i en dröm, en mardröm

Bilar och flottig mat
Är detta du letat efter i alla år
Läckerbit och vin på olikfärgade fat
Jag är större än detta jag är jättestor!

Jag var full
Av liv och lek, kärlek
Ensam söker jag min egna världDenna världen är mindre än mig

Skrivet av: Citrikka

Inga kommentarer: